slide

veelgestelde vragen

Hier vind je een aantal vragen die vaak gesteld worden. Heb jij een vraag waarvan je het antwoord niet kunt terugvinden op onze website?
Bel dan 0413 – 213776  of 06 – 39020084.
Wij zijn het best bereikbaar tussen 12.00 – 13.00 uur en tussen 18.00 – 20.00 uur.

Wanneer heb ik logopedische hulp nodig?

Logopedische hulp kan nodig zijn voor kinderen, jongeren en volwassenen als er klachten of problemen zijn op het gebied van spraak, taal, stem, adem, gehoor en slikken.

Meer weten?  

Heb ik een verwijzing nodig?

Wij raden je aan om onze praktijk te bezoeken met een verwijzing voor logopedie van de huisarts of medisch specialist. In dit geval ben je er namelijk zeker van dat je zorgverzekeraar de behandelingen vergoedt vanuit het basispakket.

 Meer informatie?

Mijn verzekering is gewijzigd, moet ik dit doorgeven?

Als je gedurende een behandelperiode van verzekering verandert, dan horen wij dat graag.

Ik ben onverwacht verhinderd, wat nu?

Ben je verhinderd? Probeer dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren telefonisch aan je logopediste te laten weten. Wanneer je een afspraak korter dan 24 uur van tevoren afzegt, wordt de behandeling in rekening gebracht. Deze kosten kunnen niet worden gedeclareerd bij de zorgverzekeraar. Het afzeggen van een afspraak kan per e-mail of telefonisch via: Wij zijn het best bereikbaar tussen 12.00 – 13.00 uur en tussen 18.00 – 20.00 uur.

Ik heb problemen met mijn oefeningen, en nu?

Loop je tijdens het oefenen tegen problemen aan of heb je een vraag over de behandeling. Neem dan gerust even telefonisch contact met ons op.

Is de praktijk direct toegankelijk (DTL)?

Ja, Logopediepraktijk van den Nieuwenhof is direct toegankelijk waardoor het mogelijk is om zonder verwijsbrief van de arts of specialist behandeld te worden. Helaas vergoeden niet alle ziektekostenverzekeraars een behandeltraject zonder verwijzing. Wanneer je verzekerd bent bij CZ, OHRA, Delta Lloyd, Achmea, De Friesland of Eno heb je alsnog een verwijsbrief van de arts nodig om in aanmerking te komen voor de vergoeding. Meer weten?

Hoe ziet het behandeltraject er doorgaans uit?

Klik verder voor meer informatie over onze werkwijze.

Wat heb ik nodig voor de eerste afspraak?

Neem tijdens je eerste afspraak de volgende zaken mee:
  • Je verzekeringspasje;
  • de machtiging van de huisarts;
  • geldig identiteitsbewijs (paspoort of identiteitskaart).

Wordt logopedie vergoed?

Ja, logopedie wordt door de zorgverzekeraars vergoed vanuit het basispakket. Je hoeft je voor logopedie dus niet extra te verzekeren. Je komt voor volledige vergoeding in aanmerking als je eigen risico verbruikt is, anders dienen de behandelingen eerst vanuit het eigen risico te worden betaald. Wij hebben met de meeste verzekeringsmaatschappijen een overeenkomst gesloten, waardoor de behandeling direct bij je zorgverzekeraar wordt gedeclareerd, zonder dat je rekeningen thuis krijgt. Wil je hierover meer informatie, neem dan contact met ons op.